sobota, 26 września 2015

Jak elektryk może zaangażować się w media społecznościowe?

Media Społecznościowe (ang. Social Media) to niesamowite narzędzie, które może ci pomóc w rozwoju kariery i pozyskiwaniu kolejnych zleceń. Istnieje wiele sposobów aby zaangażować się w media społecznościowe, a w dzisiejszym artykule chciałbym przedstawić wam kilka najpopularniejszych.

Media społecznościowe w służbie elektrykom

1. Założenie bloga.

Jeżeli jako elektryk posiadasz już stronę firmową, to powinieneś wystartować z blogiem. W świecie biznesu blogi oferują bardzo wiele przydatnych informacji, których poszukują obecni i potencjalni klienci. Blog daje ci możliwość dzielenia się z innymi ludźmi swoimi poradnikami, którymi ugruntujesz pozycję eksperta w danej dziedzinie. Ponadto na blogu możesz umieszczać zdjęcia swoich dotychczasowych prac, referencje od firm i opinie klientów indywidualnych, badania, certyfikaty, nagrody i inne elementy, które w twoim mniemaniu zmniejszały by czytelność strony firmowej, a na blogu wypadają świetnie.

2. Uruchomienie strony fanów na Facebooku.

Bardzo ważne dla twojej działalności może być uruchomienie strony fanów na Facebooku. Posiadanie strony firmowej na FB daje ci możliwość interakcji z ludźmi na zupełni innym poziomie niż strona firmowa lub blog. Tutaj możesz gromadzić wokół swojej działalności społeczność ludzi, z którymi wciąż będziesz pozostawał w kontakcie. Jeżeli znów ktoś będzie szukał elektryka, to będzie pamiętał o tym, że jednego specjalistę ma w polubionych stronach.

Na Facebooku możesz szybko odpowiadać na wiadomości innych ludzi, oraz zachowujesz ludzką twarz. Wszyscy jesteśmy ludźmi i jako tacy lubimy korzystać z usług innych ludzi lub firm pokazujących swoją ludzka stronę – a do tego Facebook jest idealny. Na FB możesz się dzielić aktualnymi wpisami z bloga, umieszczać zdjęcia, dyskutować z fanami, prowadzić konkursy, publikować nowości z branży oświetleniowej, dodawać poradniki dotyczące oszczędzania energii itd.

3. Własny kanał na YouTube.

Jako elektryk kontaktujesz się z ludźmi każdego dnia, więc nie powinieneś się wstydzić publikacji swojego wizerunku w materiałach wideo. Jeżeli nie odczuwasz tremu, i posiadasz sprzęt wideo, możesz spróbować swoich sił prowadząc kanał na YouTube. Tematów na nowe filmiki będziesz mieć pod dostatkiem: możesz raz na tydzień prowadzić program informacyjny z newsami z branży, przeprowadzać testy listew antyprzepięciowych, pokazywać innym co zużywa najwięcej energii w domu, oraz jak zaoszczędzić na rachunkach za prąd. Możesz tworzyć treści wideo o wszystkim co może się przydać innym ludziom.

Podsumowanie

Nie bój się dzielić w sieci swoją wiedzą. Publikowanie w Mediach Społecznościowych poradników nie sprawi, że będziesz mieć mniej zleceń. Wprost przeciwnie. Tym sposobem nakręcasz sobie reklamę i sprawiasz, że ludzi widzą w tobie eksperta – a ekspertów chętnie zatrudniamy, bo mamy pewność, że niczego nam nie popsują. Ponadto praca ekspertów jest więcej warto niż osób bez udowodnionego doświadczenia.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Subskrypcja

Popularne posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.